Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Gminy Poraj

Kolorowy pasek

Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich - Informacje

 

 

Referat  Organizacyjny i Spraw Obywatelskich - informacje

Miejsce załatwiania spraw z zakresu zameldowania i wymeldowania l udności:

Parter  pokój Nr 113,

 Tel. 034 -314-52-51 wew. 40 ;  034-366-85-82.

Ewidencja Ludności - Podstawa prawna: Ustawa z dnia 24 września 2010 roku  o ewidencji ludności
( Dz.U. z 2016 roku, poz. 722 t.j. z późn. zm.)

 

 Menu przedmiotowe

 

 

Zameldowania na pobyt stały :

Wymagane dokumenty;

  1. Wypełniony formularz meldunkowy "Zgłoszenie pobytu stałego" - Załacznik nr 1
  2. Dowód osobisty lub paszport do wglądu
  3. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (do wglądu). Dokumentem tym może być :

wypis z księgi wieczystej, akt notarialny, umowa najmu, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument potwierdzający prawo do lokalu.

     4.      W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:

- pisemne pełnomocnictwo do zameldowania

- dowód osobisty lub paszport pełnomocnika do wglądu

 Opłata skarbowa w wysokości 17 zł za złożenie pełnomocnictwa

Nie pobiera się opłaty skarbowej za złożenie pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, rodzeństwu, wstępnemu, zstępnemu.

Zameldowania noworodka dokonuje z urzędu kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia. Zameldowanie na pobyt stały lub pobyt czasowy następuje z dniem sporządzenia aktu urodzenia, w miejscu stałego lub czasowego pobytu rodziców albo tego z rodziców u którego dziecko faktycznie przebywa.

Zgodnie z art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności osoba zgłaszająca zameldowanie na pobyt stały otrzymuje z urzędu zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.

 

Zameldowanie na pobyt czasowy:

Wymagane dokumenty:

  1. Wypełniony formularz meldunkowy "Zgłoszenie pobytu czasowego" - Załacznik nr 2
  2. Dowód osobisty lub paszport do wglądu
  3. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (do wglądu). Dokumentem tym może być : wypis z księgi wieczystej, akt notarialny, umowa najmu, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument potwierdzający prawo do lokalu.

     4.      W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:

- pisemne pełnomocnictwo do zameldowania

- dowód osobisty lub paszport pełnomocnika do wglądu

 Opłata skarbowa w wysokości 17 zł za złożenie pełnomocnictwa

Nie pobiera się opłaty skarbowej za złożenie pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, rodzeństwu, wstępnemu, zstępnemu.

Zgodnie z art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności organ dokonujący zameldowania na pobyt czasowy wydaje osobie na jej wniosek zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy. Wydanie zaświadczenia na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.

 

Wymeldowanie z miejsca  pobyt stałego lub pobytu czasowego:

Wymagane dokumenty:

  1. Wypełniony druk meldunkowy "Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego" lub "Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego" - Załacznik nr 3   i   Załacznik nr 4
  2. Dowód osobisty lub paszport do wglądu
  3. W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo:

- pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania

- dowód osobisty lub paszport pełnomocnika do wglądu

 Oplata skarbowa w wysokości 17 zł za złożenie pełnomocnictwa

Nie pobiera się opłaty skarbowej za złożenie pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, rodzeństwu, wstępnemu, zstępnemu.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa osoba, która nie dokonała wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego, a zgłasza zameldowanie w nowym miejscu pobytu stałego lub czasowego automatycznie zostanie wymeldowana z poprzedniego miejsca pobytu stałego lub czasowego.

Na podstawie art. 35 ustawy z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności Organ Gminy wydaje z urzędu lub na wniosek właściciela lub podmiotu wskazanych w art. 28 ust. 2, decyzję w sprawie wymeldowania obywatela polskiego, który opuścił miejsce pobytu stałego albo opuścił miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu i nie dopełnił obowiązku wymeldowania się".

 

 Zameldowanie cudzoziemca na pobyt czasowy:

Wymagane dokumenty:

  1. Wypełniony i podpisany formularz "Zgłoszenie pobytu czasowego"
  2. Do wglądu dokument potwierdzaj?cy tytuł prawny do lokalu  właściciela lub podmiotu. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być w szczególności umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.
  3. Cudzoziemiec przedstawia wizę, a w przypadku, gdy wjazd cudzoziemca nastąpił na podstawie umowy przewidującej zniesienie lub ograniczenie obowiązku posiadania wizy albo cudzoziemiec przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie art. 108 ust. 1pkt 2 lub art.206 ust.1 pkt 2  ustawy  z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. poz. 1650)  lub na podstawie umieszczonego w dokumencie podróży odcisku stempla, który potwierdza złożenie wniosku o udzielenie zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej  - dokument podróży, tymczasowe zaświadczenie tożsamości cudzoziemca, kartę pobytu, dokument "zgoda na pobyt tolerowany" albo zezwolenie na pobyt czasowy, zezwolenie na pobyt stały, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej lub decyzję o nadaniu statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej, udzieleniu w Rzeczypospolitej Polskiej ochrony uzupełniającej, zgody na pobyt ze względów humanitarnych albo zgody na pobyt tolerowany.
  4. Cudzoziemiec będący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej przedstawia ważny dokument podróży lub inny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo oraz ważny dokument potwierdzający prawo stałego pobytu albo zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej lub w przypadku braku zaświadczenia, składa oświadczenie o zarejestrowaniu pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  5. Członek rodziny obywatela będącego obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej niebędący obywatelem w.w. państw przedstawia ważny dokument podróży oraz ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej lub ważną kartę pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej.

Wydanie zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt czasowy - 17 zł.

 

Meldowanie cudzoziemca na pobyt stały:

Wymagane dokumenty:

  • wypełniony i podpisany formularz "Zgłoszenie pobytu stałego"
  • Do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu  właściciela lub podmiotu. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być w szczególności umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.
  • cudzoziemiec nie będący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa  członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej oraz członek rodziny takiego cudzoziemca nie będący obywatelem ww. państw przedstawia:

- kartę pobytu wydaną w związku z udzieleniem zezwolenia na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, zgody na pobyt ze względów humanitarnych, ochrony uzupełniającej, albo nadaniem statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej, dokument "zgoda na pobyt tolerowany" albo zezwolenie na pobyt stały, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, decyzję o nadaniu statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej, udzieleniu w Rzeczypospolitej Polskiej ochrony uzupełniającej, zgody na pobyt ze względów humanitarnych albo zgody na pobyt tolerowany.

  • cudzoziemiec będący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej przedstawia:

- ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający jego tożsamość  i obywatelstwo oraz ważny dokument potwierdzający prawo stałego pobytu, albo

- zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej lub oświadczenie o zarejestrowaniu pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

  • członek rodziny cudzoziemca niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej przedstawia:

 - ważny dokument podróży oraz ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej, albo

 - ważną kartę pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej

Wydanie zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt stały nie podlega opłacie skarbowej.
 

 

Załączniki

UtrataWaznosciDokumentu (396.1kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Metadane

Źródło informacji:Zygmunt Zemła
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Zygmunt Zemła
Data wprowadzenia:2016-11-03 10:58:41
Opublikował:Zygmunt Zemła
Data publikacji:2016-11-03 12:11:50
Ostatnia zmiana:2016-11-03 12:17:54
Ilość wyświetleń:425

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij